Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Systém pro zabránění vstupu do prostor nástupišť neoprávněným osobám
Jílek, Michal ; Říha, Kamil (oponent) ; Přinosil, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem zatím neexistujícího bezpečnostního systému pro zabezpečení nádraží před neoprávněnými osobami, což přinese zvýšení úrovně a kvality cestování pro cestující. Systém využívá počítačového vidění a software vyvinutý v C++ s knihovnou OpenCV. Praktická část popisuje vývoj detektoru jízdenek, srovnání se vzorem a ověřením platnosti jízdenky pomocí OCR.
Systém pro zabránění vstupu do prostor nástupišť neoprávněným osobám
Jílek, Michal ; Říha, Kamil (oponent) ; Přinosil, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem zatím neexistujícího bezpečnostního systému pro zabezpečení nádraží před neoprávněnými osobami, což přinese zvýšení úrovně a kvality cestování pro cestující. Systém využívá počítačového vidění a software vyvinutý v C++ s knihovnou OpenCV. Praktická část popisuje vývoj detektoru jízdenek, srovnání se vzorem a ověřením platnosti jízdenky pomocí OCR.
Predatory Behaviour in Transportation Sector - "Czech Railways v. Leo Express" case
Slámová, Iva ; Vacek, Pavel (vedoucí práce) ; Schwarz, Jiří (oponent)
Je d ležité kontrolovat, zda spole nosti mající dominantní pozici na konkrétním trhu dodržují zákony a pravidla a nezneužívají svého postavení na úkor slabších hrá na trhu. Takovéto chování totiž poškozuje existující zdravou konkurenci a zabra uje vzniku konkurence nové, zúžuje možnosti volby spot ebitele a zp sobuje prudké nežádoucí zm ny cen, kterým je spot ebiel vystaven. Práce pojednává o teoretických aspektech predátorského chování a aplikuje ho na reálný p ípad z dopravního sektoru za ú elem popsání procesu zjiš ování relevantního trhu a tržního podílu a odhalování predátorského chování. Nedílnou sou ástí je i dotazníkový pr zkum mezi cestujícími. Klasifikace D21, D22, K21, L11, L12, L40 Klí ová slova Predátorské ceny, relevantní trh, SSNIP test, železni ní doprava, eské dráhy E-mail autora Iva-Slamova@seznam.cz E-mail vedoucího práce vacek@fsv.cuni.cz
Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014.
Volf, Jaromír ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Šlosarčík, Ivo (oponent)
Diplomová práce Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014, zkoumá europeizaci české železniční politiky na čtyřech aktérech - vláda, krajské samosprávy, České dráhy a soukromí dopravci. Zasazuje reformu evropskou železniční reformu do konceptu liberalizace síťových odvětví. Česká republika vstoupila do Evropské unie v roce 2004, proto neměla možnost ovlivnit její základy. Cílem práce bylo vyzkoumat, jakým způsobem Evropská unie ovlivnila české železniční prostředí a jestli došlo k posílení aktérů podporujících liberalizaci. Z práce vyplynulo, že i přes posílení těchto aktérů, nedošlo k vytvoření železničního trhu v osobní dopravě. Způsobeno to bylo zejména nedostatečnou institucionální a regulační schopností státu, který nebyl schopen zdárně dokončit žádné nabídkové řízení. V krajích je situace podobná, neboť v roce 2009 bylo schváleno desetileté memorandum na provoz regionální dopravy s Českými drahami. V případě krajů navíc došlo k velkému rozdílu v dopravních politikách, které bude stát pravděpodobně chtít řešit.
Predatory Behaviour in Transportation Sector - "Czech Railways v. Leo Express" case
Slámová, Iva ; Vacek, Pavel (vedoucí práce) ; Schwarz, Jiří (oponent)
Je d ležité kontrolovat, zda spole nosti mající dominantní pozici na konkrétním trhu dodržují zákony a pravidla a nezneužívají svého postavení na úkor slabších hrá na trhu. Takovéto chování totiž poškozuje existující zdravou konkurenci a zabra uje vzniku konkurence nové, zúžuje možnosti volby spot ebitele a zp sobuje prudké nežádoucí zm ny cen, kterým je spot ebiel vystaven. Práce pojednává o teoretických aspektech predátorského chování a aplikuje ho na reálný p ípad z dopravního sektoru za ú elem popsání procesu zjiš ování relevantního trhu a tržního podílu a odhalování predátorského chování. Nedílnou sou ástí je i dotazníkový pr zkum mezi cestujícími. Klasifikace D21, D22, K21, L11, L12, L40 Klí ová slova Predátorské ceny, relevantní trh, SSNIP test, železni ní doprava, eské dráhy E-mail autora Iva-Slamova@seznam.cz E-mail vedoucího práce vacek@fsv.cuni.cz
Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014.
Volf, Jaromír ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Šlosarčík, Ivo (oponent)
Diplomová práce Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014, zkoumá europeizaci české železniční politiky na čtyřech aktérech - vláda, krajské samosprávy, České dráhy a soukromí dopravci. Zasazuje reformu evropskou železniční reformu do konceptu liberalizace síťových odvětví. Česká republika vstoupila do Evropské unie v roce 2004, proto neměla možnost ovlivnit její základy. Cílem práce bylo vyzkoumat, jakým způsobem Evropská unie ovlivnila české železniční prostředí a jestli došlo k posílení aktérů podporujících liberalizaci. Z práce vyplynulo, že i přes posílení těchto aktérů, nedošlo k vytvoření železničního trhu v osobní dopravě. Způsobeno to bylo zejména nedostatečnou institucionální a regulační schopností státu, který nebyl schopen zdárně dokončit žádné nabídkové řízení. V krajích je situace podobná, neboť v roce 2009 bylo schváleno desetileté memorandum na provoz regionální dopravy s Českými drahami. V případě krajů navíc došlo k velkému rozdílu v dopravních politikách, které bude stát pravděpodobně chtít řešit.
Marketingová komunikace železničního dopravce LEO Express od roku 2012 do současnosti
Poloch, Jiří ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce má za cíl zhodnotit celkovou marketingovou komunikaci společnosti LEO Express od jejího vstupu na trh až do současnosti. Zabývá se i dalšími tématy, nezbytnými pro ucelený přehled a pochopení souvislostí - nastiňuje problematiku konkurence na českých železnicích, která dlouhá léta nebyla možná a monopol na osobní dopravu měl státní dopravce České dráhy. Dále mapuje historii nejmladšího z účastníků boje o zákazníky na trase Praha - Ostrava, představuje hlavní témata komunikace a nejdůležitější uvedené kampaně. V hlavní části pak rozebírá jednotlivé komunikační kanály, které firma využívá. Každý z nich je popsán a kriticky zhodnocen a zároveň je pro úplnost krátce nastíněno, jakým způsobem jej využívají dva konkurenční dopravci, tedy RegioJet a České dráhy. Tímto způsobem je například analyzován obsah a správa sociálních sítí, webových stránek nebo in-store komunikace v prodejnách jízdenek. Poslední část je pak věnována analýze dat z průzkumu, který jsem provedl mezi cestujícími přímo na palubě vlaku. Z něj vyplývá například přijetí komunikačních aktivit firmy v očích jejích zákazníků nebo povědomí o kampaních, které firma během své existence uvedla.
Vliv vstupu soukromých dopravců na počet cestujících v železniční dopravě
Turek, Tomáš ; Vejchodská, Eliška (vedoucí práce) ; Louda, Jiří (oponent)
Tato práce se snaží přispět do debaty o ekonomickém opodstatnění současného procesu liberalizace železniční dopravy v Evropské unii a podrobněji v České republice. Zaměřuje se na liberalizaci formou tzv. vertikální separace a otevřeného přístupu, kdy si stát ponechává kontrolu nad správou a rozvojem infrastruktury a jednotliví dopravci včetně soukromých soutěží přímo na trati. V první části práce přináší souhrn vývoje reforem napříč Evropou včetně historického kontextu a přehled různých metod jejich ekonomického hodnocení. Na tom staví druhá část, která prezentuje ekonometrický model dílčí rovnováhy aplikovaný na trať mezi Prahou a Ostravou. V modelu jsou provedeny simulace různých forem uspořádání trhu, možností investic do infrastruktury a znevýhodnění automobilové dopravy. Docházíme k závěru, že liberalizace a vstup soukromých dopravců, stejně jako racionální přístup státu k dlouhodobým investicím do infrastruktury, jsou zásadní pro budoucí konkurenceschopnost železniční dopravy.
Produktivita na trhu hromadné dopravy
Novák, Ivan ; Vokoun, Marek (vedoucí práce) ; Štípek, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou hromadné dálkové dopravy na území České republiky a jejím cílem je odpovědět na otázku, do jaké míry je produktivita závislá na formě vlastnictví a porovnat produktivitu jednotlivých druhů hromadné dopravy. Teoretická část se zaměřuje především na právě probíhající liberalizaci trhu železniční dopravy a dává ji do kontrastu s trhem dopravy silniční, kde liberalizace v podobě příchodu soukromých dopravních společností již proběhla. Praktická část používá regresní analýzu a spolu s teoretickým kontextem ukazuje, jaké mají jednotlivé formy dopravy a vlastnictví vliv na produktivitu. V modelech analýzy nám vychází klesající výnosy z práce. Modely dále označují soukromé vlastnictví dopravních společností za efektivní a také poukazují na to, že železniční doprava nemusí být neefektivní, jak by se na první pohled mohlo zdát.
Komparace železničních dopravců České republiky a Švýcarska se zaměřením na cestovní ruch
Kejklíčková, Markéta ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Dragula, Ladislav (oponent)
Diplomová práce porovnává českou železniční osobní dopravu se švýcarskou za účelem efektivnějšího využití drážní dopravy v domácím a příjezdovém cestovním ruchu České republiky. Podle zvolených kritérií jsou hodnoceny České dráhy a Švýcarské spolkové dráhy z hlediska kvality a rozsahu poskytovaných služeb, cenových tarifů, způsobů prodeje jízdenek, vlaků a propagace. Dotazníkové šetření přináší informace o tom, jak čeští turisté využívají služeb Českých drah a jak jsou s nimi spokojeni.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.